Dag 15, Columbia Icefields

7 augustus 2017 - Icefields Parkway, Canada

We besluiten om Jasper achter ons te laten en 1 dag eerder richting Lake Louise te rijden. Het plan is om de gletsjer  op te gaan. Onderweg stoppen we bij de Athabascar Falls. Ook dit is weer een ruige waterval en mooi om te zien.

We willen alleen de gletsjer op en deze excursie vertrekt pas om 6 uur ' s avonds. Je kunt deze tour ook wel eerder doen, maar dan in combinatie met de glacier skywalk. De glacier skywalk zijn we onderweg al tegengekomen en ondanks dat het heel mooi is om door een glazen vloer naar beneden te kijken, vinden we het prijsverschil van 60 Canadian dollar (p.p.) te groot.

Nu zijn de prijzen in Canada toch duurder dan in Nederland (vooral de toeritische attracties). Gelukkig maakt de gunstige koersverhouding dit voor een deel goed 1 CAD is 0,66 EUR.

We hebben besloten hier ook te overnachten. De parkerrplaats doet tevens dienst als RV-park. We hebben tenslotte alles bij ons.  Op deze manier hebben we ook de beschikking over internet en kunnen we o.a. deze blog bij werken. Bij de parken Lake Louise en Banff hebben we waarschijnlijk ook geen internet (net als in Jasper) dus nemen we het ervan. Genietend van het uitzicht en de zon is dit helemaal niet erg.