Dag 10, Whistler

2 augustus 2017 - Whistler, Canada

Vandaag de camper in Whistler neergezet en hiervandaan met de gondel/stoeltjeslift omhoog gegaan naar de blackcomb mountain. Op een hoogte van 2000 meter verwacht je een mooi uitzicht, maar helaas ondanks dat de zon schijnt hangt er toch wat smog in de lucht. Waarschijnlijk nog afkomstig van de recente bosbranden wat noordelijker van hier.
Maar dat mag de pret niet drukken. We maken de oversteek naar Whistler mountain met de hoogste en langste ononderbroken gondelbaan ter wereld. Een tocht van 11 minuten.

Op deze berg kunnen we met een stoeltjeslift nog verder omhoog de sneeuw in. Koud is het niet. Eenmaal beneden lopen we nog even door het leuke plaatsje Whistler, wat een en al wintersport uitstraalt, maar in de zomermaanden het domein is van mountainbikers, die de berg af crossen.

' s Avonds worden we door een landrover opgepikt om beren te spotten, maar helaas komen deze niet tevoorschijn.

1. Greetje:
    3 augustus 2017
    Hoi allemaal,

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. We hebben net met elkaar alle foto's bekeken, ziet er erg mooi uit. Uit de verhalen blijkt wel dat jullie al heel wat hebben gezien en er gaat ongetwijfeld nog veel meer moois volgen. Wij kijken uit naar de volgende verhalen.
    Veel plezier!!!

Jan, Greetje, Luc, Jos en Wout
  2. F.F. Rosema:
    3 augustus 2017
    Het is in ieder geval een vakantie met afwisseling. Van plus 30 naar min. en van hoog, 2000 meter naar laag. Verder wisselend landschap dus dat moet wel goed gaan.