Dag 7, Tofino

30 juli 2017 - Tofino, Canada

Vandaag schijnt de zon weer volop en gaan we met de zodiac het water op, walvissen spotten, maar voor het zover is gaan we eerst naar het strand. Wij kiezen voor Long beach. Dit is een 6 kilometer lang strand waar je de camper makkelijk kwijt kan.
Er zijn mensen aan het surfen, vliegeren, genoeg te zien. Het water blijft echter koud, masr even met de blote voeten erdoor is te doen.

Dan is het tijd voor onze tocht met de zodiac. Met een gangetje van 45 km per uur schieten we over het water, van Tofino naar long beach, waar we net ook geweest zijn.
Ook hier zien we walvissen die op hun weg van Mexico naar Alaska hier wat komen eten. Ze gaan als het ware even van de snelweg af, langs de Mc Drive en dan weer verder. Omdat het water hier ondieper is hoeven ze niet recht naar beneden te duiken en zie je de staart dus ook niet, maar alleen de rug. Maar net als gisteren is ook dit een belevenis.

Verder komen we nog zeehonden en zeeleeuwen tegen. Wederom een schitterende dag die we afsluiten bij ons eigen kampvuur, waar we mashmallows boven het vuur roosteren.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl