Dag 6, Tofino

29 juli 2017 - Tofino, Canada

Vandaag rijden we naar Tofino, waar we bij Ocean Outfitters een trip naar de hotsprings hebben geboekt. Morgen gaan we een walvis trip maken.
Terwijl we de haven uitvaren komen we langs een nest met 2 zee-aarenden erop. En ondweg komen we ook nog zeeotters en walvissen tegen. Hebben wij even geluk!.

Na 1,5 uur varen leggen we aan bij een eiland waar we 2 km over een vlonderpad door het tropisch regenwoud lopen richting de 'hot springs'. Het is inmiddels ook wat gaan regenen dus dat is wel toepasselijk.
Eenmaal bij de heet waterbron aangekomen is het omkleden en relaxen in het water van 50 graden. Wat een contrast met het zeewater wat niet veel warmer is dan 15 graden.
En als dan op de plek zit waar het water in de zee stroomt dan is dat een bijzondere ervaring.
De 3 uur op het eiland zijn zo voorbij, we worden weer door dezelfde boot opgepikt en varen weer terug. Onderweg zien we nog een walrus en nog een walvis. Alleen het weer kon beter.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl